Infoliste med oversikt over godkjente biler & deler for Roofless Sportscar Racing.
Infoliste for Norsk Seven Car Club
Kontaktperson førerforeningen Norge (N7CC):
Formann: Martin Billerud
Tlf: +47 97 08 63 64
E-mail: seven.norge@gmail.com
martin@billerud.no
Kontaktperson delesalg Norge:
Stian Sørlie Motorsport: Stian Sørlie
Mobiltlf: +47 977 23 811
Tlf: +47 698 38 406
E-mail: post@stianmotorsport.com
Hjemmeside: www.stianmotorsport.no
Kontaktperson dekksalg Norge:
Norsk Motorsportservice: Andrè Falkenhaug / Kjetil Bolneset
Tlf Bolneset: +47 404 04 542
Tlf Falkenhaug: +47 980 52 688
E-mail: andre.falkenhaug@gmail.com
Oversikt over de hittil godkjente bilmodellene.
Kriteriene for å komme på listen er å oppfylle teknisk regelverk for klassen.
For godkjenning kontakt N7CC.
Betegnelse. | Karosseritype (Classic/Full Body) |
Caterham | Classic |
RS 1800 | Full Body |
Ginetta G20 | Full Body |
Sport 2000 | Full Body |
Radical Pro Sport | Full Body |
MC Motorer.
Vektberegning for MC motorerer er basert på europanormen HK-EC. Dette er de motorene som er i bruk i dag. Ved bruk av andre motorer, kontakt nasjonal klubb for innføring på listen.
- Yamaha Thunderace 145 HK-EC
- Yamaha R1 1998 – 2001 150 HK-EC
- Yamaha R1 2002 – 2003 152 HK-EC
- Yamaha R1 2004 – 2008 172 HK-EC
- Honda Fireblade
- Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK-EC
- Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK-EC
- CBR1000RR fra 2004 til 2008 har 172 hk / 126kw v/ 11250rpm
- CBR1000RR fra 2008 til og med 2013 har 178hk / 131kw v/ 12000rpm // Dokumentasjon fra importør arkivert hos N7CC
- Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK-EC
- Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK-EC
- Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK-EC
- Suzuki GSXR 1300R 1999 – 2007 Hayabusa 175 HK-EC
- Kawazaki ZX9 142 HK-EC
- Kawazaki ZX12 181 HK-EC
Aerodynamiske hjelpemidler:
- Bakvinge: Gurney flap ikke tillatt
- Diffusor, Panther Black Zero GRP Rear Diffuser el. lignende
- Diffusor, hjemmelaget (etter vedlagt tegning, Figur 1)
- Front diffusor på klassisk karosseri (Figur 2)
Dekk:
For biler i RSR gjelder Yokohama A 048 S max bredde 205mm eller tilsvarende.
Slicks er også tillatt, i de dimensjoner som opprinnelig har vært klasset på aktuelt kjøretøy
tidligere.
Figur 1
Viser en tegning av den alternative diffusoren Material fritt og maks bredde på 113,0cm og kun en gavel på hver side
Figur 2
Viser frontsplitter for biler med klassisk karrosseri iht pkt. 12 i Teknisk reglement for Seven Racing.