Informasjon godkjente biler og deler Roofless Sportscar Racing

Infoliste med oversikt over godkjente biler & deler for Roofless Sportscar Racing.

Infoliste for Norsk Seven Car Club

 

Kontaktperson førerforeningen Norge (N7CC):

Formann:                                Hans-Petter Moen

Tlf:                                         +47 920 11 236

E-mail:                                   seven.norge@gmail.com

h.p.moen@online.no

Kontaktperson delesalg Norge:

Stian Sørlie Motorsport:        Stian Sørlie

Mobiltlf:                                 +47 977 23 811

Tlf:                                         +47 698 38 406

E-mail:                                   post@stianmotorsport.com

Hjemmeside:                          www.stianmotorsport.no

 

Kontaktperson dekksalg Norge:

Norsk Motorsportservice:      Andrè Falkenhaug / Kjetil Bolneset

Tlf Bolneset:                          +47 404 04 542

Tlf Falkenhaug:                     +47 980 52 688

E-mail:                                   andre.falkenhaug@gmail.com

 

Oversikt over de hittil godkjente bilmodellene.

Kriteriene for å komme på listen er å oppfylle teknisk regelverk for klassen.

For godkjenning kontakt N7CC.

Betegnelse. Karosseritype (Classic/Full Body)
   
   
   
   
   
   

 

MC Motorer.

Vektberegning for MC motorerer er basert på europanormen HK-EC. Dette er de motorene som er i bruk i dag. Ved bruk av andre motorer, kontakt nasjonal klubb for innføring på listen.

  • Yamaha Thunderace 145 HK-EC
  • Yamaha R1 1998 – 2001 150 HK-EC
  • Yamaha R1 2002 – 2003 152 HK-EC
  • Yamaha R1 2004 – 2008 172 HK-EC
  • Honda Fireblade
  • Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK-EC
  • Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK-EC
  • CBR1000RR fra 2004 til 2008 har 172 hk / 126kw v/ 11250rpm
  • CBR1000RR fra 2008 til og med 2013 har 178hk / 131kw v/ 12000rpm // Dokumentasjon fra importør arkivert hos N7CC
  • Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK-EC
  • Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK-EC
  • Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK-EC
  • Suzuki GSXR 1300R 1999 – 2007 Hayabusa 175 HK-EC
  • Kawazaki ZX9 142 HK-EC
  • Kawazaki ZX12 181 HK-EC

Aerodynamiske hjelpemidler:

  • Bakvinge: Gurney flap ikke tillatt
  • Diffusor, Panther Black Zero GRP Rear Diffuser  el. lignende
  • Diffusor, hjemmelaget (etter vedlagt tegning, Figur 1)
  • Front diffusor på klassisk karosseri (Figur 2)

 

Dekk:

For biler i RSR gjelder Yokohama A 048 S max bredde 205mm

 

 

 

 

Figur 1

Viser en tegning av den alternative diffusoren Material fritt og maks bredde på 113,0cm og kun en gavel på hver side

 

 

 

Figur 2

Viser frontsplitter for biler med klassisk karrosseri iht pkt. 12 i Teknisk reglement for Seven Racing.