Informasjon godkjente biler og deler Roofless Sportscar Racing

Infoliste med oversikt over godkjente biler & deler for Roofless Sportscar Racing.

Infoliste for Norsk Seven Car Club

 

Kontaktperson førerforeningen Norge (N7CC):

Formann:                               Martin Billerud

Tlf:                                         +47 97 08 63 64

E-mail:                                   seven.norge@gmail.com

martin@billerud.no

Kontaktperson delesalg Norge:

Stian Sørlie Motorsport:        Stian Sørlie

Mobiltlf:                                 +47 977 23 811

Tlf:                                         +47 698 38 406

E-mail:                                   post@stianmotorsport.com

Hjemmeside:                          www.stianmotorsport.no

 

Kontaktperson dekksalg Norge:

Norsk Motorsportservice:      Andrè Falkenhaug / Kjetil Bolneset

Tlf Bolneset:                          +47 404 04 542

Tlf Falkenhaug:                     +47 980 52 688

E-mail:                                   andre.falkenhaug@gmail.com

 

Oversikt over de hittil godkjente bilmodellene.

Kriteriene for å komme på listen er å oppfylle teknisk regelverk for klassen.

For godkjenning kontakt N7CC.

Betegnelse. Karosseritype (Classic/Full Body)
Caterham Classic
RS 1800 Full Body
Ginetta G20 Full Body
Sport 2000 Full Body
Radical Pro Sport Full Body

 

MC Motorer.

Vektberegning for MC motorerer er basert på europanormen HK-EC. Dette er de motorene som er i bruk i dag. Ved bruk av andre motorer, kontakt nasjonal klubb for innføring på listen.

  • Yamaha Thunderace 145 HK-EC
  • Yamaha R1 1998 – 2001 150 HK-EC
  • Yamaha R1 2002 – 2003 152 HK-EC
  • Yamaha R1 2004 – 2008 172 HK-EC
  • Honda Fireblade
  • Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK-EC
  • Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK-EC
  • CBR1000RR fra 2004 til 2008 har 172 hk / 126kw v/ 11250rpm
  • CBR1000RR fra 2008 til og med 2013 har 178hk / 131kw v/ 12000rpm // Dokumentasjon fra importør arkivert hos N7CC
  • Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK-EC
  • Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK-EC
  • Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK-EC
  • Suzuki GSXR 1300R 1999 – 2007 Hayabusa 175 HK-EC
  • Kawazaki ZX9 142 HK-EC
  • Kawazaki ZX12 181 HK-EC

Aerodynamiske hjelpemidler:

  • Bakvinge: Gurney flap ikke tillatt
  • Diffusor, Panther Black Zero GRP Rear Diffuser  el. lignende
  • Diffusor, hjemmelaget (etter vedlagt tegning, Figur 1)
  • Front diffusor på klassisk karosseri (Figur 2)

 

Dekk:

For biler i RSR gjelder Yokohama A 048 S max bredde 205mm eller tilsvarende.
Slicks er også tillatt, i de dimensjoner som opprinnelig har vært klasset på aktuelt kjøretøy
tidligere.

 

 

 

 

Figur 1

Viser en tegning av den alternative diffusoren Material fritt og maks bredde på 113,0cm og kun en gavel på hver side

 

 

 

Figur 2

Viser frontsplitter for biler med klassisk karrosseri iht pkt. 12 i Teknisk reglement for Seven Racing.